Boolean Cebiri ve Lojik Devrelere Uygulanması

Boolean cebiri elektronik devre tasarımının temel matematiğidir. Tüm elektronik çipler, -ki buna bilgisayarınızın CPU su (mikroişlemcisi) de dahildir- boolean matematiğine dayanmaktadır. Assembly dilini ve mikroişlemcilerin nasıl çalıştığını öğrenmek için boolean matematiği hakkında ciddi birşeyler bilmeniz şarttır. Boolean matematiğini biraz olsun çözdükten sonra bilgisayarınızın ve çiplerin nasıl çalıştığı hakkında ciddi anlamda fikir sahibi olabilir, yeterli elektronik bilgisine sahipseniz kendi devrelerinizi bile tasarlayabilirsiniz. Heyecan verici Assembly dünyasına girmeye kararlıysanız karşılaşacağınız açılması zor ilk kapılardan biri Boolean Cebiridir diyebiliriz.



Bu konuda doğru dürüst Türkçe ve ücretsiz dökümanların yetersiz olduğunu konu hakkında çalışmaya başlayınca üzülerek farkettim. Ben de kendi çalıştığım kaynaklardan derlediğim notlarımı Türkçe olarak blogumda yayınlamaya karar verdim. Bu dökümanın öğrencilerden akademisyenlere, yazılımcılardan devre tasarımcılarına kadar birçok meslekten insana ve meraklılarına faydalı olacağını umuyorum. Mümkün olduğunca zevkli ve herkesin anlayabileceği şekilde anlatmaya çalıştım, 20 sayfalık dökümanımı aşağıdaki linkten indirip kaynak gösterip paylaşma ve fikir haklarına saygı kurallarına riayet ederek istediğiniz gibi kullanabilirsiniz. 

Dökümanda eksik, hatalı bulduğunuz konuları veya beğenilerinizi yorum yazarak paylaşırsanız minnettar kalırım.

Boolean Cebiri ve Lojik Devreler (PDF)

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Linux : getwebfolder scriptim ile açık web klasörlerini kolayca indirin (Download open web folders with my getwebfolder script)

Linux: Caps Lock veya Num Lock LED ini Harddisk LED ine dönüştürmek (Convert CapsLock or NumLock LED to HDD LED)